تاریخچه شورای هماهنگی کتابخانه ها
هسته اولیه شورای هماهنگی در سال ۱۳۶۷ به صورت غیر رسمی در جلسات ماهانه بین کتابخانه های دانشگاه تهران در پردیس علوم دانشگاه برگزار میشد. موضوعات با هدف تسهیم دانش و بهینه سازی امور، حول مسائل کمبود نیروی انسانی، تمرکز سازماندهی منابع در کتابخانه مرکزی دانشگاه بوده و پس از آن با توافق هیأت رئیسه و معاونت مالی اداری خرید منابع و مجلات چاپی، خرید از نمایشگاههای بین المللی کتاب تهران زیر نظر اعضای شورا انجام گرفت. در سال ۱۳۷۵ اساسنامه شورای هماهنگی کتابخانه ها تصویب شد.
از دستاوردهای مهم شورا به خرید متمرکز و مکانیزه کتاب و مجلات علمی انگلیسی، تصویب استفاده از کتابدار متخصص در سمت رئیس / معاون کتابخانه، تصویب دستور العمل وجین منابع کتابخانه و برنامه ریزی و تعلیم نیروی کتابدار دیجیتال میتوان نام برد.
آئین نامه جدید شورا با توجه به تغییر منابع و فرایندهای مرتبط با سازمان کتابخانه ویرایش شده و در بهمن سال ۱۳۹۶ به تصویت معاونت پژوهشی دانشگاه تهران رسید.